سرور فروشگاهی لیمو هاست سرور اختصاصی و مجازی فراسو
مقالات میزبانی وب

بهترین هاست وردپرس را از کدام هاستینگ بخریم؟

بهترین هاست برای وردپرس

وردپرس محبوب‌ترین سیستم برای ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی حال حاضره که در عین رایگان بودن، به کمک افزونه‌ها و کامیونیتی بزرگی که داره، کار مارو برای ساخت سایت بسیار ساده کرده. اما برای اینکه بتونیم بهترین عملکرد رو از این سیستم بگیریم، جدا از راه‌اندازی اصولی نیاز به زیرساخت درست داریم که برای همین مسئله تو این مطلب میخوایم در مورد بهترین هاست وردپرس صحبت کنیم.

تخفیف رایگان در ایمیل شما

همونطور که می‌دونید هاست به صورت مستقیم روی سرعت و بهینه بودن یک سایت تاثیر داره و فرقی هم نداره که شما از چه سیستمی استفاده کنید. انتخاب هاست مناسب برای وردپرس مثل فونداسیون یک ساختمونه که هرچی بهتر و اصولی‌تر انتخاب بشه، سایت ما هم سرعت بیشتری در پردازش و دسترسی داره و هم اینکه از نظر امنیتی تو سطح بالایی قرار می‌گیره.

هاست وردپرس چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

هاست وردپرس نوعی از خدمات میزبانی سایته که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده. این هاست از نظر کانفیگ یا سخت‌افزار هیچ تفاوتی با سایر خدمات میزبانی وب نداره و یکسانه، اما اینکه بهش گفته میشه هاست وردپرس، صرفا به این دلیله که منابع بیشتری رو در مقایسه با یک هاست معمولی لینوکس در اختیار قرار میده.

همچنین تو هاست وردپرس ابزارهایی مثل WordPress toolkit هم ارائه میشه که امکاناتی رو برای این سیستم مدیریت محتوا در اختیارمون قرار میده.

پس اگر احیانا با عناوینی مثل «هاست وردپرس یا هاست ووکامرس» مواجه شدید، به این فکر نکنید که با چیز جدیدی روبه‌رو هستیم. این سرویس هم مثل یه هاست لینوکس دیگه است با این تفاوت که کانفیگی که براش در نظر گرفته شده و منابعی که در اختیار قرار می‌گیره، باعث میشه که برای سایت‌های وردپرس گزینه بهتری باشند.

حالا اینکه چرا از هاست وردپرس استفاده کنیم، یکی از بهترین دلایلش میتونه استفاده بی رویه و شاید نادرست از افزونه‌هایی باشه که توسط افراد گوناگون کدنویسی شده‌اند. برخی از این افزونه‌های دارای کدنویسی استانداری هستند و در مقابل برخی دیگه برای کاری که شاید با ۱۰ خط کد میشه انجام داد رو با ۵۰۰ خط کد انجام دادن و به اصطلاح قاشق رو دور سرشون چرخوندن.

این بی نظمی باعث میشه تا بار پردازشی و ترافیکی روی هاست بالاتر بره و سایت ما به دلیل پردازش‌های پیچیده‌ای که خواهد داشت، سرعت مناسب رو نداشته باشه. برای همین نیاز به منابع بالاتر داریم که هاست وردپرس چیزیه که میتونه به عنوان یک هاست اشتراکی کم جمعیت، انتخاب خوبی باشه.

5 شرکت برتر ارائه دهنده بهترین هاست وردپرس

قبلا در مطلبی به معرفی بهترین هاستینگ های ایرانی پرداختیم و شرکت‌های ارائه دهنده هاست رو معرفی کردیم. حالا به معرفی شرکت‌های می‌پردازیم که محصولی تحت عنوان هاست وردپرس دارن. شما می‌تونید از این سرویس به عنوان هاست سایت وردپرسی یا هاست فروشگاه ووکامرسی استفاده کنید.

بهترین هاست وردپرس سون هاست

۱. هاست وردپرس سون هاست

سون هاست اولین شرکتیه که می‌تونیم به عنوان بهترین هاست وردپرس معرفی کنیم. این شرکت هاستینگ از سال ۱۳۸۵ فعالیت می‌کنه و سرویس‌های مختلفی رو ارائه می‌کنه. پلن‌های هاست وردپرسی این شرکت در دو لوکیشن ایران و خارج قرار دارند.

برای خرید هاست وردپرس خارج، می‌تونید از دیتاسنترهای هتزنر در کشور آلمان یا فنلاند سرویس دریافت کنید که کیفیت و سرعت بالایی رو دارند.

از دست ندهید: کد تخفیف سون هاست

در هر دو پلن‌های هاست وردپرس ایران و هاست وردپرس خارج این شرکت منابع کاملا یکسان هستند و صرفا لوکیشن سرور و قیمت تفاوت داره. که در این بین قیمت سرویس‌های ایران بخاطر هزینه‌هایی که برای ارز، اجاره سرور و سایر هزینه‌ها میشه بیشتر از هاست خارج هستند.

بهترین مزیتی که هاست وردپرس سون هاست داره آپتایم بالای سرویس‌هاست. به‌طوری که خود ما در تخفیفاتو برای میزبانی سایت‌های دیگه‌مون ۳ ساله از این سرویس‌ها استفاده می‌کنیم و به جرات میگیم که آپتایم کل سرویس‌ها ۹۹.۹ درصد هستند.

سون هاست تقریبا ۳ یا ۴ سال پیش بود که کلیه سرورهاش رو از هاردهای SSD به NVMe ارتقا داد و صرفا در برخی سرویس‌ها مثل هاست دانلود شاهد ارائه هارد‌های SSD یا SATA هستیم که خب مشخصا استفاده از این نوع هارد برای سرویس‌هایی که بر مبنای حجم بالا هستند، هزینه رو به شدت افزایش خواهد داد.

خرید هاست وردپرس سون هاست
بهترین هاست وردپرس ایران سرور

۲. هاست وردپرس ایران سرور

ایران سرور دومین شرکتیه که می‌تونیم به عنوان یک میزبانی وب برای انتخاب بهترین هاست برای وردپرس معرفی کنیم. این شرکت هم از اوایل دهه ۸۰ فعالیتش رو آغاز کرده و خدمات بسیار گسترده و وسیعی رو ارائه میده. حتی میتونید ازش سرویس‌هایی که در شرکت‌های IBM امریکا ارائه میشه رو هم خریداری کنید.

سرویس‌های هاست وردپرس این شرکت هم در چندین دیتاسنتر ارائه میشه که البته هاست وردپرس خارج ایران سرور علاوه بر دیتاسنتر هتزنر آلمان، بیشتر در دیتاسنتر OVH فرانسه ارائه میشه. تمامی سرویس‌های هاست وردپرس هم امکان ارائه با کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین رو دارند.

اما در مقابل سرویس‌های هاست وردپرس ایران فقط با کنترل پنل دایرکت ادمین ارائه میشه که خوشبختانه از نسخه جدیدش استفاده شده که رابط کاربری بهتری رو داره. در حالی که تا همین دو سال پیش از همون نسخه بسیار ساده استفاده شده بود که برای یک کاربر تازه وارد واقعا اذیت کننده بود.

از دست ندهید: کد تخفیف ایران سرور

ایران سرور قیمت‌های به مراتب بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها داره و از طرفی منابعی هم که در اختیار قرار میده شاید به اندازه‌ای نباشه که برخی شرکت‌ها ارائه میدن. دلیلش هم اینه که تعداد کارکنان بیشتری رو برای پشتیبانی و ارائه خدمات داره که برای همین باید شاهد قیمت بالاتر باشیم.

سرویس‌های هاست وردپرس این شرکت هم بر روی هاردهای NVMe ارائه میشه که سرعت و کیفیت بالایی رو در اختیارتون قرار خواهد داد.

ایران سرور تو برخی از سرویس‌هاش تا ۲۰۰ گیگ رم رو هم روی سخت افزار در اختیار قرار داره اما اینکه چه میزان از این رم رو به هر هاست ارائه میده در مشخصاتش ذکر نشده.

خرید هاست وردپرس ایران سرور

۳. هاست وردپرس لیمو هاست

لیمو هاست سومین شرکت منتخبیه که میتونیم به عنوان بهترین هاست وردپرسی معرفی کنیم. این هاستینگ که بیشتر از دو سال هم نیست فعالیتش رو آغاز کرده، توسط گروهی از افراد مدیریت میشه که همگی در شرکت‌های هاستینگ بزرگی، خصوصا ایران سرور مشغول فعالیت بودند.

این شرکت هم هاست‌های وردپرس رو در لوکیشن‌های ایران و آلمان ارائه می‌کنه که می‌تونید از کنترل پنل سی پنل برخوردار بشید. فعلا که این مطلب رو براتون تهیه کردیم با توجه به اینکه تعداد کاربران کمتری رو در مقایسه با سایر هاستینگ‌ها داره(البته شاید بهتر باشه بگیم تعداد سرور کمتر)، کیفیت خدماتی که ارائه میده مناسبه و میتونید رضایت کاملی ازش داشته باشید.

از دست ندهید: کد تخفیف لیمو هاست

فضای ارائه شده هاست‌های وردپرس این شرکت بین ۵ تا ۷۰ گیگ متغیره که میتونید برای هاست وردپرس ازش استفاده کنید. اما تو هاست ووکامرس تا ۱۲۰ گیگ هم فضا در اختیار دارید که میتونه برای فروشگاه‌های فایل مناسب باشه.

نکته‌ای که شاید کمی تو ذوق بزنه اینه که تو تمامی پلن‌های هاست وردپرس رم ۴ گیگ رو در اختیار دارید. این در حالیه که سایر شرکت‌ها مثل سون هاست در پلن‌های بالاتر تا ۱۰ گیگ رم هم در اختیارتون قرار میدن.

خرید هاست وردپرس لیمو هاست
بهترین هاست برای وردپرس هاست نگار

۴. هاست وردپرس هاست نگار

چهارمین شرکت که می‌تونیم در زمره بهترین هاست برای سایت وردپرس قرارش بدیم کسی نیست جز هاست نگار. این شرکت بر خلاف سایر شرکت‌ها سرویس‌هایی که مناسب برای وردپرس کانفیگ کرده رو در سه گروه مختلف قرار داده که شامل موارد زیر هستند:

  • هاست وردپرس(معمولی)
  • هاست وردپرس پر سرعت
  • هاست وردپرس ابری

مسلما برداشتی که میشه از نام این سرویس‌ها داشت چیزی جز این نیست که اولا منابعی که در اختیار قرار داده شده، در سه سطح مختلف معمولی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده و ثانیا اینکه هرچی سراغ نسخه بالاتر برید، مطمئنا سایت‌های کمتری روی سرورها میزبانی شده.

از دست ندهید: کد تخفیف هاست نگار

در این بین هاست ابری وردپرس میتونه نظر شما رو برای در اختیار داشتن منابع بالا جذب کنه. چرا که ابری بودن سرویس جدایی از داشتن منابع بالاتر به این معنیه که آپتایم بسیار بالاتری هم در اختیار دارید. چون تو هاست ابری ما چندتا سرور متصل به هم داریم که داده‌ها در اونها به طور مشترک در حال اشتراک گذاری و همگام‌سازی هستند.

اگر مشکلی برای یک سرور پیش بیاد که در دسترس نباشه، سریعا اطلاعات از سرور دیگه خونده میشه و جدایی از این پردازش‌ها هم به سرورهای مختلف ارسال میشه که همین مسئله تو رایانش ابری کمک می‌کنه درخواست‌ها مدیریت شده‌تر باشند.

خرید هاست وردپرس هاست نگار
بهترین هاست وردپرسی سرور پارس

۵. هاست وردپرس سرور پارس

سرور پارس یا همون پارس هاست شرکت بعدیه که میتونیم به عنوان بهترین هاست وردپرس انتخابش کنیم. این شرکت هم سابقه طولانی در این زمینه داره و از اوایل دهه ۸۰ خدماتش رو ارائه میده.

این شرکت سرویس‌های هاست وردپرس رو تنها تو ۳ پلن ارائه میده و نکته قابل توجه اینه که فضایی که در اختیار قرار داده نامحدود اعلام کرده! اما مسلما چیزی به عنوان نامحدود نداریم؛ حالا اینکه محدودیت تعریف شده برای هر هاست روی چند گیگ قرار داشته باشه مشخص نیست.

از دست ندهید: کد تخفیف سرور پارس

یه نکته دیگه که شاید این شرکت رو نسبت به بقیه شرکت‌ها متمایز کنه، امکان اددان دامنه یا به قولی راه‌اندازی چند سایت روی یک هاسته. در حال حاضر به ترتیب در پلت دوم و سوم می‌تونید از ۳ و ۵ دامنه برای ساخت سایت استفاده کنید.

بنابراین اگر چند سایت دارید که نیاز به منابع خیلی بالا ندارید یا لااقل بازدیدهاشون خیلی بالا نیست، میتونید به جای خرید چندین هاست یک هاست از این شرکت بخرید و با اضافه کردن دامنه‌های دیگه به صورت Add-on Domain میزبانی چند سایت رو در اختیار داشته باشید.

خرید هاست وردپرس سرور پارس

ویژگی و مشخصات بهترین هاست برای وردپرس

همونطور که می‌دونید وردپرس با زبان PHP طراحی شده. پس نباید انتظار ساخت سایت وردپرسی روی هاست ویندوز داشته باشید. البته نمی‌گیم شدنی نیست؛ اتفاقا خیلی کار پیچیده‌ای نیست و فقط به نصب PHP و پایگاه داده‌های سازگار با وردپرس نیاز دارید؛ اما چرا سری که درد نمی‌کنه دستمال ببندیم؟

بهترین هاست برای وردپرس هاستیه که با توزیع‌های لینوکس کانفیگ شده. در این بین توزیع‌هایی مثل centOS بیشترین استفاده رو داره. ویژگی‌هایی که برای خرید هاست وردپرس باید بررسی کنید شامل موارد زیر هستند.

میزبانی در بهترین دیتاسنترها

اولین چیزی که باید در انتخاب بهترین هاست وردپرس دنبالش بگردید، اینه که تو کدوم دیتاسنتر میزبانی شده باشه. بین دیتاسنترهای خارجی، به دلیل مشکلات تحریم و این مسائل که برای ما ایرانی‌ها وجود داره، در حال حاضر استفاده از دو دیتاسنتر بهترین نتیجه رو میده:

  • دیتاسنترهای هتزنر آلمان: شرکت هتزنر چندین دیتاسنتر داره که تو کشورهای دیگه مثل فنلاند هم قابل خریداری هستند. اما در این بین کشور آلمان با توجه به اختلالات اینترنتی و از طرف دیگه مسائلی که برای تحریم وجود داره برای ما ایرانی‌ها انتخاب خیلی بهتریه.
  • دیتاسنترهای OVH فرانسه: در مقابل دیتاسنتر OVH فرانسه هم سرویس‌های عالی داره اما بخاطر اختلالات موجود اینترنتی در مقایسه با هتزنر آلمان میتونه تو اولویت دوم ما قرار داشته باشه.

در مورد دیتاسنترهای ایران هم فعلا چیزی نمی‌گیم، چرا که زیاد وضعیت مناسبی برای اختلالات اینترنتی ندارند. سعی می‌کنیم تو مطلب جداگانه به معرفی بهترین دیتاسنترهای ایرانی بپردازیم که می‌تونید هاستتون رو از شرکتی که خریداری می‌کنید تو این دستاسنترها قرار داشته باشه. اما برای اینکه دست خالی از این محتوا خارج نشید، سرویس‌های آسیاتک، پارس آنلاین و افرانت انتخاب بهتری هستند.

مشخصات سخت افزاری سرور

مشخصات سخت افزاری برای انتخاب بهترین هاست وردپرسی حرف دوم رو می‌زنن، حتی اگه شما بهترین دیتاسنتر رو از نظر سرعت شبکه و ساختاری که داره انتخاب کنید، اما سخت افزاری که برای سرور دارید پایین باشه نمیشه انتظار سرعت بالا رو داشت.

استفاده از CPU های جدید اینتل که برای شبکه هستند، قرار دادن مقدار رم سخت افزاری بالا روی سرورها و استفاده از سایر سخت‌افزارهایی که به خنک شدن سرور کمک می‌کنه باعث میشه که بهترین خروجی رو از نظر سرعت و افزایش سئو سایت بگیریم.

مقاله مرتبط: 7 دلیل تاثیر هاست در سئو سایت

اما یک مسئله‌ای که به اندازه هر دو این‌ها موثره انتخاب نوع هارد استفاده شده در سروره. کمتر از ۱۰ ساله که شرکت‌های هاستینگ به استفاده از هاردهای SSD رو آوردن که بعدش با معرفی هاردهای NVMe شاهد انقلابی تو این صنعت شدیم.

حالا هاردهای NVMe در مقایسه با هاردهای SSD سرعت ۱.۵ برابری دارند که موقع پردازش اطلاعات کمک می‌کنه فایل‌ها بسیار سریع‌تر خونده بشه و درخواست‌هایی که به سرور ارسال میشه با سرعت بیشتری به کاربر داده بشه.

بررسی نسخه PHP

برای تجربه سرعت بالاتر تو وردپرس، علاوه بر موارد بالا نسخه PHP استفاده شده هم نقش مهمی داره. مثلا تو همین ۵ سال اخیر که شاهد ارائه نسخه ۵ تا ۸ این زبان برنامه‌نویسی بودیم، سرعتی که بین این دو نسخه میشه تو چند سایت وردپرسی با داده‌های یکسان و درست روی یک سرور ازش دریافت کرد تقریبا بیش از دو برابره!

مقاله مرتبط: نحوه تغییر نسخه PHP هاست سی پنل

یعنی اگر شما یک سایت با قالب پیش‌فرض وردپرس رو بالا بیارید طوری که هیچ افزونه و دیتای اضافی بهش اضافه نکرده باشید، وقتی نسخه PHP هاست روی ۸ قرار داشته باشه، در مقایسه با نسخه ۵ می‌تونید انتظار سرعت دو برابر رو داشته باشید.

استفاده از کانفیگ مناسب

بعد از اینکه دیتاسنتر و مشخصات سخت افزاری به بهترین شکل انتخاب شد، نوبت به کانفیگ درست سرور می‌رسه. سروری که با انتخاب نرم‌افزارهای مناسب و روش درست کانفیگ شده باشه، میتونه بهترین عملکرد و خروجی رو از نظر سرعت و پردازش اطلاعات در اختیار ما قرار بده.

از انتخاب سیستم عامل مناسب گرفته تا نرم‌افزارهای مختلف و لایسنس‌هایی که روی سرور پیاده سازی خواهند شد به این مسئله کمک می‌کنند. استفاده بی رویه از نرم‌افزارهایی که شاید یک کار ساده رو انجام بدن باعث میشه تا تو سرعت کلی سرور تاثیر بذاره. بنابراین لزوما هاست وردپرسی که کلی امکانات از نظر نرم افزاری ارائه میده بهترین نیست.

توجه: برخی شرکت‌ها از نسخه کرکی نرم‌افزارها استفاده می‌کنند که فاقد لایسنس اصلی هستند. اگر مسئله امنیت خیلی براتون اهمیت داره حتما از شرکتی که هاست خریداری می‌کنید، برخی از سرورهاش رو به کمک آی‌پی بررسی کنید و ببینید که آیا براش لایسنس اورجینال خریداری شده یا نه. شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف مثل سی پنل این امکان رو فراهم کرده که با وارد کردن آدرس یا ip سرور بتونید لایسنس رو بررسی کنید.

این مسئله خصوصا تو استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی زیاد به چشم می‌خوره که بعضی هاستینگ‌ها برای اینکه فروششون رو بالا ببرند، از چندین نرم‌افزار مختلف برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند در حالی که استفاده از یک نرم‌افزار قدرتمند می‌تونه همون مقدار کارایی رو داشته باشه.

کنترل پنل هاست

نه تنها تو ایران، بلکه خارج از ایران هم کنترل پنل‌هایی که بیشترین محبوبیت رو دارند به ترتیب شامل سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک هستند.

استفاده از سی پنل به دلیل امکانات متنوع و رابط کاربری بهتری که در اختیار قرار میده رو بهتون پیشنهاد می‌کنم. اما اگر به دنبال خرید هاست وردپرس ارزان هستید، می‌تونید از هاستی با کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده کنید. پلسک هم صرفا تو ایران توسط چند شرکت محدود ارائه میشه که اونم بخاطر اینه که نماینده رسمی لایسنس این کنترل پنل تو ایران هستند.

پلسک زیاد مورد توجه کاربران ایرانی قرار نگرفته و خیلی‌ها ترجیح میدن از دایرکت ادمین استفاده کنند تا اینکه بخاطر کنترل پنل محدود به شرکت دیگه بشن.


لپ کلام و سوالات متداول

انتخاب هاست مناسب عامل بسیار مهمی در افزایش سرعت یک سایت به حساب میاد. خصوصا برای سایت‌هایی که با وردپرس ساخته شده باشند.

لزومی نداره که از همون اول کلی هزینه کنید و از سرویس‌هایی مثل سرور اختصاصی یا مجازی استفاده کنید. اما لااقل میتونید از هاست وردپرس استفاده کنید تا سایتی سریع‌تر و بهینه‌تر داشته باشید.

هرچی سرعت سایت شما بالاتر باشه تو سئو و کسب رتبه در گوگل هم موثرتر خواهد بود. خوشحال میشیم تجربه‌های خودتون رو از بخش نظرات برای ما بفرستید و بگید که برای استفاده از خدمات این شرکت‌ها چه چیزهایی رو تجربه کردید.

در پایان هم لازمه ذکر کنیم که شما به کمک تخفیفاتو می‌تونید به کد تخفیف شرکت‌های هاستینگ دسترسی داشته باشید. کافیه از منوی «کد تخفیف جدید» به دنبال اسم شرکتی که میخواید ازش خدمات بگیرید رو انتخاب کنید. ما برای سرویس‌های مختلف این شرکت‌ها کد تخفیف تهیه می‌کنیم تا خریدی ارزون‌تر داشته باشید.

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

در یک کلام داشتن منابع بالاتر در کنار تعداد سایت کمتر مشخصه هاست وردپرس است. شرکت‌های هاستینگ برای اینکه سرعت بالاتر در پردازش و دسترسی به سایت‌های وردپرسی را فراهم کنند، از کانفیگی مناسب برای وردپرس استفاده می‌کنند که ضمن داشتن تعداد سایت کمتر روی هر سرور از نرم‌افزارهایی که کمک می‌کند سایت وردپرسی عملکرد بهتری داشته باشند استفاده می‌کنند.
از جمله این کارها میتوان به نوع وب سرور، ارائه جدیدترین نسخه php، استفاده از سخت افزار قوی و نصب نرم افزارهای کاربردی برای بهینه کردن وردپرس همچون کش چند لایه اشاره کرد.

آیا استفاده از هاست وردپرس در سرعت و سئو سایت موثر است؟

قطعا وقتی منابع یک هاست اشتراکی بالاتر باشد و از طرفی دیگر در هر سرور شاهد تعداد سایت (هاست) کمتری باشیم، سرعت بالاتری را خواهیم داشت. نتیجه سرعت بالاتر هم در کنار استفاده از قالب بهینه و تعداد افزونه‌های کمتر مساوی است با سئو سایت بهتر! پس خرید هاست وردپرس را برای دریافت بهترین عملکرد پیشنهاد می‌کنیم.

رای دادن به پست

میانگین آرا: / 5. رای داده شده:

از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *