سرور فروشگاهی لیمو هاست سرور اختصاصی و مجازی فراسو
مقالات میزبانی وب

برای آپلود ویدئو هاست دانلود بهتره یا آپارات؟

برای آپلود ویدئو هاست دانلود بهتره یا آپارات؟

همیشه موضوع مهمی که ذهن مدیرهای سایت‌هایی که زیاد با ویدئو سروکار دارن، اینه که برای آپلود ویدئو هاست دانلود بهتره یا آپارات؟

تخفیف رایگان در ایمیل شما

قصد داریم که توی این مطلب جواب این سوال رو به بهترین شکل ممکن بهتون بدیم تا بهترین تصمیم ممکن رو اتخاذ کنید. پس اگه سایتی با محتوای ویدئویی دارید و این مسئله ذهنتون رو درگیر کرده که از هاست دانلود استفاده کنیم یا آپارات؟ تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

استفاده از هاست دانلود بهتره یا آپارات؟

برای آپلود ویدئو دو روش وجود داره یکی استفاده از هاست دانلود و دیگری استفاده از آپارات؛ حالا اینکه مدیر یک سایت، کدوم یکی از این روش‌ها رو انتخاب کنه، تاثیر خیلی زیادی روی میزان مصرف پهنای باند و مصرف منابع هاست داره‌.

به طور کلی باید بدونید که آپلود ویدئو در آپارات مزیت خیلی خاصی جز اینکه فضای رایگان و از طرفی در دیتاسنترهای ایران در اختیارتون قرار میده، برای سایت شما نداره. از نظر سئو، ویدئو شما نیاز به داشتن اسکیما داره تا برای موتورهای جستجو مثل گوگل شناخته بشه و تشخیص بدن که چه محتوایی درون این ویدئو قرار داره.

مقاله مرتبط: نقد و بررسی بهترین هاست دانلود

این کدهای اسکیما کمک می‌کنه که میزان ورودی سایت شما افزایشی باشه و ورودی بیشتری رو بگیرید. به نظرتون آپارات چنین چیزی رو براتون مهیا می‌کنه یا نه؟ جلوتر که بریم جواب این سوال رو خواهیم داد.

مزایا و معایب هاست دانلود برای آپلود ویدئو

وقتی که این سوال به وجود میاد که از هاست دانلود استفاده کنیم یا آپارات، باید به بررسی عیب‌ها و مزایا به صورت جداگانه پردازیم.

هاست دانلود نوعی هاست هست که به هاست اصلی سایت وصل می‌شه و کمک می‌کنه که فشار از روی هاست اصلی برداشته بشه و سرعت دانلود و آپلود افزایش پیدا می‌کنه. با وجود هاست دانلود فضای مناسبی برای اضافه کردن فایل‌های دانلودی مدیر سایت برای کاربرها فراهم میشه.

هاست دانلود علی‌رغم داشتن پهنای باند و فضای مناسب و به صرفه، سرویس ایمیل و پشتیبانی نداره و از دیتابیس هم برخوردار نیست. در نتیجه شما نمی‌تونید یک سایت رو فقط روی هاست دانلود راه اندازی کنید. با هاست دانلود قابلیت بک آپ گیری هم وجود نداره. باقی مزایا و معایب مربوط به استفاده از هاست دانلود عبارتند از:

هزینه کمتر

اگه شما هاست دانلود رو به عنوان یک بستر برای آپلود ویدئو در نظر بگیرید، هزینه کمتری رو متحمل میشین و این مسئله شاید یکی از مهمترین مزایای این کار به شمار بیاد.

وقتی ویدئوها و فایل‌های حجیم رو روی یک هاست دانلود قرار بدین، هزینه میزبانی شما ب شدت پایین میاد. در حالی که اگر این فایل‌های حجیم رو روی هاست اصلی سایتتون آپلود کنید قیمت هاست بخاطر نیاز به فضای بیشتر بالاتر میره. چون باید پلن بالاتری خریداری کنید.

جداسازی سرور میزبانی فایل از سرور اصلی سایت

مزیت دیگه استفاده از هاست دانلود، جداسازی سرور میزبانی فایل از سرور اصلی سایت هست. این کار باعث میشه که اولا پهنای باند مصرفی هاست شما به شدت پایین بیاد و اگر هاست شما پهنای باند محدودی داشته باشه، تو آخر هر ماه به مشکل اتمام فضای مصرفی بر نمی‌خورید.

همچنین میتونه روی کاهش مصرف منابع هاست تاثیر خیلی زیادی بذاره. مثلا فرض کنید شما ۱۰ تا نوشته دارید که داخلشون از ویدئو استفاده کردید. حالا به فرض مثال یه روز ترافیکی برای چندتا از همین نوشته‌ها از شبکه‌های اجتماعی بیاد و همزمان ده‌ها یا صدها نفر در حال مشاهده آنلاین اون ویدئو باشن.

مقاله مرتبط: بهترین هاست وردپرسی را از کدام شرکت بخریم؟

این تعداد افراد آنلاین همزمان میتونه هم پهنای باند هاست اصلی شما رو به اتمام برسونه و هم اینکه بخاطر پردازش بیشتر منابع رم و CPU باعث کنید سایتتون میشه. اما وقتی هاست دانلود بگیرید و ویدئوها رو روی اون آپلود کنید، نگران این مسئله نیستید.

عدم بکاپ‌گیری توسط شرکت هاستینگ

یکی از معایب قابل توجه استفاده از هاست دانلود اینه که قابلیت بکاپ گیری نداره و شرکت هاستینگ بکاپ روی هاست دانلود نمی‌گیره و شما باید خودتون این کارو انجام بدید.

سئو بهتر ویدئو و پیاده سازی اسکیما ویدئوها

اگه برنامه نویس باشید، می‌تونید کدهای اسکیما ویدئویی رو روی ویدئوهایی که تو هاست آپلود می‌کنید قرار بدین و از طریق این کدها زمان ویدئو و محتوایی که اون ویدئو شاملش میشه رو به گوگل بفهمونید. حتی می‌تونید ویدئو رو بخش‌بندی کنید و دقیقا برای گوگل شرح بدین که تو دقایق مختلف ویدئو چه موضوعاتی داره بررسی میشه.

این کار کمک می‌کنه مطالب شما بهینه‌تر بشه و از نظر سئو ساختار استانداردی رو دنبال کنید. پس وقتی کاربری تو گوگل جستجو کنه نه تنها ویدئو شما در کنار نتیجه جستجو نشون داده میشه که باعث متمایز شدن و نرخ کلیک بهتر میشه؛ بلکه اگه روی نتایج ویدئویی هم کلیک کنه باز ترافیک بهتری دریافت می‌کنید.

مزایا و معایب آپارات برای آپلود ویدئو

آپارات یه سایت ایرانیه که پر ازش به عنوان بستری برای میزبانی و اشتراک گذاری ویدئو استفاده می‌کنن. خیلی از سایت‌ها ویدئو هاشون رو توی سایت آپارات آپلود می‌کنن چون در این صورت نیازی به خرید هاست جداگونه ندارن و علاوه بر این یه فضای رایگان برای آپلود ویدئو خواهند داشت.

اگه هنوز این سوال در ذهن شما هست که از هاست دانلود استفاده کنیم یا آپارات بهتره که با مزایا و معایب آپلود ویدئو در آپارات آشنا بشید. بعدش پاسخ اون سوال مهم رو هم در ادامه بدیم.

موقتی بودن و عدم داشتن کنترل محتوا

آپلود کردن ویدیو در آپارات می‌تونه موقتی باشه و شما قادر نیستید کنترل خاصی روی محتوای خودتون داشته باشید و هر آن ممکنه که پاک شدن ویدئو بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیفته و شما هیچ کنترلی رو روی ویدیویی که بارگذاری کردید نمی‌تونید داشته باشید.

کند شدن سایت به دلیل لود منابع از سایت دیگر

وقتی که ویدئو رو توی بستر آپارات آپلود کنید سایت شما سرعت بسیار کمتری پیدا می‌کنه و به خاطر اینکه ویدیو از منابع یک سایت دیگه داره لود می‌شه باعث می‌شه که کاربر معطلی زیادی رو تجربه کنه.

عدم پشتیبانی از اسکیما و مناسب نبودن برای سئو

اگه قصد آپلود ویدئوهاتون توی آپارات رو دارید باید بدونید که آپارات به هیچ عنوان بستر خوبی برای پشتیبانی از کدهای اسکیما نیست و نمی‌تونید روی سئو ویدیو کار کنید.

شما تنها می‌تونید ویدئو رو به صورت iframe تو سایتتون قرار بدین و از طرفی دیگه حتی با قرار دادن لینک مستقیم فایل هم امکان معرفی اسکیما رو به شکل درست و کافی برای ویدئوها ندارید.

سرعت پایین برای کاربران خارج یا استفاده کننده از vpn

اون دسته از کاربرهایی که در خارج از کشور حضور دارن و می‌خوان ویدئوی شما رو از آپارات مشاهده کنن، سرعت خیلی پایینی رو تجربه می‌‌کنن. برای همینم هست که وقتی از VPN در صفحه‌ای که یک ویدئو از آپارات قرار داشته باشه استفاده کنید، سرعت لود پایین میاد.

تمامی سرورهای آپارات تو ایران هستند و بخاطر اختلال‌های اینترنت کسانی که خارج از ایران باشن نمیتونن به شکل درستی از این سایت استفاده کنن. چون زیرساخت مناسبی نداره.

عوامل موثر بر انتخاب بستر مناسب برای آپلود ویدئو

عوامل زیادی وجود دارن که روی انتخاب بستر مناسب برای آپلود ویدئو تاثیر گذار هستن. در واقع این که شما برای انتشار ویدئوی خودتون چه فضایی رو انتخاب کنید، اهمیت زیادی داره و کمک می‌کنه که ویدئوی شما بیشتر دیده بشه.

پس باید یک بستری رو انتخاب کنید که باعث افزایش بازدید ویدئوهای شما بشه. بعضی از این عوامل موثر شامل؛ هدف از تولید و انتشار ویدئو، هزینه تماشای ویدئو، رضایت کاربر و برنامه کاربر بعد از دیدن ویدئو دیدن هست.

پس وقتی به این مسئله فکر می‌کنین که از هاست دانلود استفاده کنیم یا آپارات؟ این عوامل موثر بر انتخاب بسترها رو هم در نظر داشته باشید تا بر اساس همین عوامل مناسب ترین بستر رو انتخاب کنید.

حالا هاست دانلود بهتره یا آپارات؟

حالا که از مزایا و معایب هاست دانلود آپارات آگاه شدید و تقریباً جواب این سوال که از هاست دانلود استفاده کنیم یا آپارات رو گرفتید، می‌تونید انتخاب آگاهانه و مناسبی داشته باشید.

هاست دانلود با توجه به مزایایی که در موردش گفتیم می‌تونه انتخاب بهتری باشه و از اونجایی که آپارات تقریباً یه بستر موقت محسوب می‌شه و شما نمیتونید روی محتوای خودتون کنترل داشته باشید، همچنان پیشنهاد می‌کنیم که از هاست دانلود استفاده کنید.

از دست ندهید: کد تخفیف جدید شرکت های هاستینگ ایرانی

 نکته دیگه اینه که ممکنه بنا به دلایل مختلف و حتی گزارشات بیخودی که کاربران میدن، ویدئو شما از توی آپارات حذف شه. اما وقتی که روی هاست دانلود ویدئو تون رو آپلود کنید هیچ کس جز خودتون نمیتونه ویدئو رو حذف کنه.

اگه دوست دارین که سایت شما توی گوگل دیده بشه و در نتایج جستجوی گوگل با نشون دادن ویدئو متمایزتر دیده بشید، قطعا انتخاب‌ هاست دانلود خیلی بهتر از آپارات برای آپلود هست.

سخن آخر

هاست دانلود میتونه یک بستر مناسب و کاربردی برای آپلود ویدئوهای مختلف باشه و به افزایش بازدید یک سایت کمک کنه. اگه قصد خرید هاست دانلود برای سایت خودتون رو دارید می‌تونید از طریق سایت تخفیفاتو کد تخفیف خرید هاست دانلود رو دریافت کنید.

سایت تخفیفاتو به صورت مستقیم با شرکت‌های هاستینگ همکاری داره و کدهای تخفیف زیادی رو برای کاربران در نظر گرفته. برای دریافت سریع‌تر و رایگان کد تخفیف شرکت‌های هاستینگ مختلف از تخفیفاتو، میتونید تو سایت ما عضو بشید یا اینکه آدرس ایمیل‌تون رو تو قسمت فرم خبرنامه وارد کنید. همین که کد تخفیف جدیدی دریافت کنیم، از طریق ایمیل شما رو آگاه می‌کنیم.

اگه تجربه خاصی در زمینه هاست دانلود یا آپلود ویدیو در آپارات دارید و یا حتی در صورتی که ابهام، سوال یا مشکلی در رابطه با هاست دانلود برای شما پیش اومده، می‌تونید در بخش نظرات با ما در میون بذارید.

رای دادن به پست

میانگین آرا: / 5. رای داده شده:

از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *