سرور فروشگاهی لیمو هاست سرور اختصاصی و مجازی فراسو
مقالات میزبانی وب

چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

در این مطلب به معرفی معایب هاست رایگان پرداخته و به شما نشان میدهیم که چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنید تا مشکلات امنیتی و از دست رفتن سئو برای سایت شما ایجاد نگردد.

چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

برای موفقیت در کسب و کار آنلاین، برخورداری از دامنه و هاست یک ضرورت به حساب می‌آید. همان طور که می‌دانید، وب سایت شرکت، اصلی‌ترین قسمت هر کسب و کار آنلاین است؛ از طرفی با پیشرفت فناوری و عرضه روز افزون هاست رایگان از طرف شرکت‌های هاستینگ، افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به جای پرداخت مبلغی برای خرید هاست، از هاست رایگان استفاده کنند.

تخفیف رایگان در ایمیل شما

با توجه به حیاتی بودن یک وب سایت فعال برای هر کسب و کار، باید پیش از انتخاب و استفاده از هاست رایگان، به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. از آنجایی که استفاده از هاست رایگان می‌تواند موجب زیان و گرفتاری برای کسب و کار شما شود، پیشنهاد ما به شما عدم استفاده از هاست‌های رایگان است.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنید. چنان چه شما نیز جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را دارید یا در ابتدای این راه هستید، این مقاله برای شماست؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

هاست رایگان چیست؟

هاست فضایی برای بارگذاری اطلاعات و فایل‌های وب سایت شماست که وقتی صحبت از هاست رایگان می‌شود به این معنی است که این فضا به شکل رایگان به شما داده می‌شود و باید در استفاده از آن کمی محتاط باشید.

این سرویس بیش از آن چه به شما کمک کند، یک تله تبلیغاتی محسوب می‌شود. با توجه به رقابت چشمگیر در عرصه تکنولوژی، امروزه شرکت‌های هاستینگ از عرضه هاست رایگان به عنوان یک مزیت رقابتی سود می‌برند. این شرکت‌ها در ابتدای کار، هاست رایگان با فضای محدود در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما پس اینکه وب‌سایت بازدید بیشتری گرفت و اصطلاحا پیشرفت کرد، به پهنای باند و فضای بیشتری نیاز پیدا می‌کنید، که ناچار به خرید هاست خواهید شد.

ولی این خرید فقط در ظاهر ساده است. شرکت‌هایی که هاست رایگان ارائه می‌دهند به شما خواهند گفت که باید پلن بالاتر را خریداری کنید؛ ولی اگر بخواهید از یک شرکت دیگر هاست خود را بخرید، بکاپ سایت را به شما نخواهند داد.

معایب هاست رایگان و 8 دلیل که نباید از هاست رایگان استفاده کنید

مشکلات و معایب هاست رایگان و چرایی عدم استفاده از آن؟

با توجه به اهمیت این موضوع در پیشبرد یک کسب و کار آنلاین و موفقیت آن، در ادامه مطلب، با ذکر دلایلی به شرح اینکه چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم، می پردازیم.

عدم ارائه پشتیبانی

همان طور که از نام هاست رایگان پیداست، برای دریافت آن هزینه‌ای نمی‌پردازیم، بنابراین نمی‌توان توقع پشتیبانی مناسب از طرف ارائه دهنده سرویس داشت. از طرفی، برخورداری از پشتیبانی برای سایت، امری بسیار حیاتی است؛ زیرا چنان‌چه مشکلی برای سایت شما پیش بیاید؛ قطعا به پشتیبانی نیاز پیدا خواهید کرد.

این در حالی است که در صورت استفاده از هاست رایگان، عواقب بروز هر گونه مشکل، بر عهده خود فرد است و باید به تنهایی آن مشکل را رفع کند. به این فکر کنید که وب سایت شما ناگهان از دسترس خارج شود؛ در چنین مواقعی با نبود پشتیبانی مناسب، چه باید کرد؟!

منابع پایین و پهنای باند محدود

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد؛ هاست رایگان فضای محدودی دارد و از منابع بالایی برخوردار نیست. این امر موجب ناتوانی هاست رایگان در پاسخگویی به نیازهای یک سایت فعال می‌شود. از سوی دیگر به دلیل عدم پرداخت هزینه برای این سرویس، امکان ارتقای آن وجود ندارد. بدون شک منابع پایین و پهنای باند محدود، مشکلاتی نظیر سرعت پایین و عدم پاسخگویی مناسب به درخواست کاربران را به وجود خواهد آورد.

مشکلات رنکینگ در سئو

ممکن است فکر کنید هاست و سئو نمی‌توانند ارتباطی با یکدیگر داشته باشند؛ اما از آنجایی که هاست بر روی سرعت وب سایت شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند امنیت آن را تحت شعاع قرار دهد، از تاثیر آن بر سئو سایت نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

به عنوان مثال ممکن است افرادی از سرورهای هاست رایگان، برای ارسال اسپم‌های تبلیغاتی استفاده کنند؛ این امر می‌تواند منجر به بلاک شدن آی پی سرور و ایجاد مشکلاتی برای سئو وب سایت شما شود.

امنیت پایین هاست رایگان

 امنیت پایین و عدم پایداری ارائه سرویس

در دنیای کسب و کارهای آنلاین، برخورداری از سطح امنیت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. به طوری که این مورد همواره به عنوان چالشی برای صاحبان وب سایت‌ها مطرح بوده است.

با توجه به اینکه هاست رایگان از منابع سخت افزاری و نرم افزاری به روز و پیشرفته‌ای برخوردار نیست و همچنین فاقد نرم افزارهای امنیتی لازم برای حفظ امنیت وب سایت است؛ نمی‌توان انتظار امنیت بالا و حریم خصوصی محکم از هاست رایگان داشت.

اغلب هاست های رایگان مورد هجوم هکرها قرار می‌گیرند؛ زیرا فاقد نرم‌افزارهای امنیتی و فایروال هستند. استفاده از این نرم‌افزارها برای هاستینگ هزینه بالایی برای خرید لایسنس را دارد که در صورت ارائه رایگان هاست بازخوردی برای آنها نخواهد داشت. بنابراین تهیه هاست رایگان می‌تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیاندازد.

علاوه بر مشکلات امنیتی ذکر شده، امکان فروش اطلاعات وب سایت شما از سمت مدیران سایت‌های ارائه دهنده هاست رایگان نیز همواره وجود خواهد داشت.

محدودیت در استفاده از ابزارهای خاص

از دیگر مشکلات هاست رایگان، محدودیت در استفاده از ابزارهای خاص نظیر نصب CMS ها می‌باشد. هنگامی که از هاست رایگان استفاده می‌کنید، نمی‌توانید CMS های مشهور و پرکاربردی نظیر وردپرس و جوملا را نصب کنید. این امر به دلیل عدم قرار داشتن ماژول‌های ضروری بر روی هاست رایگان، اتفاق می‌افتد.

بیشتر سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند که داشتن ماژول‌های خاص و استفاده از سیستم کش مخصوص وردپرس می تواند نقش موثری در افزایش سرعت سایت و فروشگاه اینترنتی داشته باشد. از همین رو توصیه می‌شود به جای خرید استفاده از هاست رایگان یا حتی پولی معمولی، از هاست وردپرس که منابع بالاتر و امکان استفاده از ماژول‌های مخصوص را دارد استفاده کنید.

به طور معمول هاست‌های رایگان از نسخه‌های قدیمی و آپدیت نشده ماژول‌ها و نرم افزار‌ها استفاده می‌کنند که اکثرا کرکی هستند؛ این نرم افزارها معمولا آپدیت نمی‌شوند.

احتمال از دست رفتن اطلاعات

همان طور که پیش‌تر ذکر شد؛ سایت‌های ساخته شده با هاست رایگان به دلایل مختلف ممکن است مسدود شده و یک‌باره از دسترس خارج شوند؛ این در حالی است که امکان بک آپ گرفتن و ذخیره اطلاعات از سایت نیز، در هاست رایگان وجود ندارد.

بدیهی است که در چنین شرایطی، با محو شدن سایت شما از دنیای اینترنت، اطلاعات وب سایت شما از دست خواهد رفت و هیچ‌کس نمی‌خواهد بعد از صرف زمان و تلاش برای راه اندازی وب سایت، آن را از دست بدهد.

مشکلات فراوان روزانه در مدیریت سایت

استفاده از هاست رایگان موجب ایجاد مشکلات گوناگونی برای وب سایت خواهد شد. این اختلالات که به صورت روزانه با آن درگیر خواهید بود؛ امکان مدیریت صحیح سایت را از شما سلب خواهند کرد.

مشکلاتی نظیر:

  • سرعت بارگذاری پایین سایت
  • محدودیت‌های نصب نرم افزار در هاست رایگان
  • امنیت پایین و هجوم متعدد هکرها
  • محدودیت‌های آپلود

سایر اختلالاتی از این قبیل، موجب می‌شود در مدیریت سایت با مشکلات بسیاری مواجه شوید که حل آن‌ها، از عهده شما خارج است.

نمایش تبلیغات مزاحم و کاهش اعتماد کاربران

از آن جایی که ارائه هاست رایگان از طرف شرکت‌ها، نوعی ترفند تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ طبیعی است که این شرکت‌ها، از این فضا برای معرفی خود استفاده خواهند کرد.

این امر موجب نمایش تبلیغات مزاحم بر روی وب سایت شما می‌شود و شما نمی‌توانید هیچ گونه کنترلی بر روی این تبلیغات داشته باشید یا آن‌ها را حذف کنید؛ این موضوع می‌تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده باشد و اعتماد آن‌ها را به وب‌سایت شما و کسب و کارتان کاهش دهد.

خرید هاست با تخفیف

 حال چاره چیست؟ از چه هاستی استفاده کنیم؟

چنان‌چه قصد راه‌اندازی سایت خود را دارید و برای این کار به هاست اشتراکی نیاز دارید؛ می‌توانید به جای استفاده از هاست رایگان با مشکلات ریز و درشت آن، از هاست لینوکس معمولی استفاده کنید.

همچنین با توجه به فضای رقابتی در دنیای اینترنت، بسیاری از شرکت‌ها برای جلب مشتری، اقدام به ارائه هاست‌های اقتصادی و ارزان می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به فضای وب سایت خود، میزان بازدید آن و همچنین منابع وب سایت، از این هاست‌های ارزان تر استفاده کنید.

از طرفی شرکت‌های هاستینگ زیادی، تسهیلاتی را برای رفاه حال صاحبان کسب و کار در نظر گرفته اند؛ از جمله این تسهیلات جشنواره‌های تخفیفی گوناگون است؛ در این جشنواره‌ها می‌توانید با استفاده از کد تخفیف، هاست مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری بخرید.

سایت تخفیفاتو این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید از این تسهیلات برای خرید هاست ارزان قیمت استفاده کنید. در این سایت هر شرکت هاستینگ معروف و معتبر ایرانی دارای یک صفحه اختصاصی است که تمامی کدهای تخفیف و پیشنهادات تخفیف آن شرکت را می‌توانید در صفحه مربوطه پیدا کنید.

جمع‌بندی نهایی

تمام مشکلاتی که در این مقاله برای استفاده از هاست رایگان ذکر کردیم در کنار چندین مورد دیگر، بی کیفیت بودن هاست رایگان را ثابت می‌کنند. ما سعی کردیم با ارائه دلایلی محکم، شما را از وسوسه استفاده از هاست رایگان دور نگه داریم تا با استفاده از این سرویس‌ها فقط به دلیل رایگان بودن آن، دچار دردسرهای متعدد بعدی نشوید.

این مهم است که بتوانید نیاز خود را به سرویس‌های هاست، به بهترین نحو و با برخورداری از بالاترین کیفیت برطرف کنید. چنان چه می‌خواهید در طولانی مدت بر روی کسب و کار آنلاین خود، سرمایه گذاری کنید؛ پیشنهاد ما به شما این است که به جای استفاده از هاست رایگان، از هاست‌های اقتصادی و به صرفه بهره ببرید یا از تخفیف‌های ویژه‌ای که سایت تخفیفاتو به شما ارائه می‌دهد، استفاده کنید.

همیشه توجه داشته باشید که هاست انتخابی شما، از نظر کیفیت و امنیت در سطح بالایی قرار گرفته باشد. در نهایت به هیچ کدام از شرکت‌هایی که ادعای ارائه هاست، با کیفیت و پشتیبانی مناسب دارند، اعتماد نکنید و به خاطر بسپارید که در صورت بروز هر گونه مشکل، نمی‌توانید هیچگونه شکایتی از این شرکت‌ها داشته باشید؛ زیرا هزینه‌ای پرداخت نکردید که مسئولیتی در قبالش متوجه آنها شود.

چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

در هاست رایگان یا Free Hosting چون هزینه‌ای بابت خرید سرویس، پشتیبانی و استفاده از آن پرداخت نمی‌کنید پس لزومی هم ندارد که شرکت هاستینگ به شما خدمات پشتیبانی، امنیتی و رفع مشکلات را ارائه کند. بنابراین باید روی ریسک از دست رفتن سئو و امنیت سایت خود حسابی فکر کنید.

مشکلات و معایب هاستینگ‌های رایگان چیست؟

هاستینگ‌هایی که هاست رایگان میدهند روی سایت افراد تبلیغات نمایش میدهند تا هزینه سرور را تامین کنند. همچنین برای مجبور کردن شما به ارتقا پلن بالاتر از ارائه بکاپ خودداری خواهند کرد که امکان مهاجرت به هاست شرکت دیگری را نخواهید داشت.

رای دادن به پست

میانگین آرا: / 5. رای داده شده:

از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *