سرور فروشگاهی لیمو هاست سرور اختصاصی و مجازی فراسو
مقالات میزبانی وب

بهترین هاست ایمیل ایرانی را از کجا بخریم؟

بهترین هاست ایمیل را از کجا بخریم؟

هاست ایمیل همونطوری که از اسمش انتظار داریم سرویسی برای ارسال و دریافت ایمیل بر روی دامنه اختصاصی ماست. شاید فکر کنید که وقتی ما برای سایتمون هاست و دامنه داریم، دیگه چه لزومی داره که دنبال شرکت‌های مطرح برای خرید بهترین هاست ایمیل باشیم؟

تخفیف رایگان در ایمیل شما

توی این مطلب از وبلاگ تخفیفاتو میخوایم به بررسی این پرسش بپردازیم و در ادامه ۵ تا بهترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی که امکان خرید هاست ایمیل رو چه در دیتاسنترهای داخلی و چه خارجی فراهم کردن معرفی کنیم.

هاست ایمیل (Email Hosting) چیست؟

بیاین قبل از اینکه شروع کنیم، ببینیم اصلا هاست ایمیل چیه و چرا بهش نیاز داریم.

این هاست درست مشابه سایر سرویس‌های هاست لینوکس یا ویندوزه که به ما این امکان رو میده بتونیم باهاش ایمیل ارسال کنیم. اما بر خلاف محدودیت‌هایی که در هاست اشتراکی برای ارسال روزانه و ساعتی ایمیل وجود داره، تو هاست ایمیل این محدودیت‌ها کمتر هستند.

در هاست اشتراکی بخاطر اینکه ما از همه منابع سرور به صورت شریکی استفاده می‌کنیم، پس انتظار میره که برای ارسال ایمیل هم محدودیت داشته باشیم. مثلا شاید تو یه هاست معمولی لینوکس شرکت هاستینگ روزانه به ما اجازه بده که فقط ۱۰۰ تا ایمیل ارسال کنیم.

دلیل این محدودیت‌ها اینه که هم تعداد ارسال بالای ایمیل نیاز به منابع زیادی داره و منابع سرور رو درگیر می‌کنه و هم اینکه چون سرویس اشتراکیه، بنابراین ممکنه دیگران استفاده درستی ازش نداشته باشند و همین استفاده غیر استاندارد باعث بشه تا گوگل، یاهو، مایکروسافت و سایر سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل ip سرور رو تو لیست سیاه قرار بدن که در این صورت کل ایمیل‌های ارسالی از این آی‌پی به هرزنامه ارسال میشن.

بنابراین ما به سرویسی مدیریت شده‌تر برای ارسال ایمیل نیاز داریم که همین نیاز باعث شد شرکت‌های هاستینگ به فکر ایجاد سرویسی تحت عنوان هاست ایمیل بیفتند. این هاست صرفا برای ارسال ایمیله که معمولا با کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی پنل ارائه‌ش میکنن. تو این هاست خبری از امکان ساخت دیتابیس نیست و صرفا ابزارهای وبمیل و مدیریت فایل رو در اختیار دارید.

چرا باید از هاست ایمیل استفاده کنیم؟

اینکه چرا باید از هاست ایمیل استفاده کنید، میتونه به نوع سایت شما و کسب و کارتون وابسته باشه. مثلا چند حالتش عبارتند از:

  • سایت‌های محتوایی: روزانه تعداد زیادی دیدگاه تو سایت شما ارسال میشه و شما برای اینکه انگیجمنت و درگیری کاربرانتون رو با پست‌ها بیشتر کنید، نیاز دارید که از طریق ایمیل به کاربرا در حالت‌های مختلفی مثل اینکه کسی به دیدگاهشون پاسخ داده ایمیل ارسال کنید تا با مراجعه دوباره به نوشته پاسخ رو ببینن و اگر نیاز بود بهش پاسخ بدن.
  • سازمان‌ها یا شرکت‌ها: برای اینکه روی ارتباط کارکنانتون در بخش‌های مختلفی مثل فروش، بازاریابی، پشتیبانی و… نظارت داشته باشید نیاز به چندین ایمیل سازمانی و اختصاصی بر اساس نام افراد دارید که در این حالت میتونید به جای تعریف اکانت‌های ایمیل روی هاست اصلی سایتتون، از هاست ایمیل استفاده کنید و برای هر کارمند ایمیل مختص به خودش رو ایجاد کنید.
  • فروشگاه‌های اینترنتی: برای ارسال وضعیت سفارشات و اطلاع رسانی کلیه فعالیت‌های مشتری نیاز به هاستی دارید که محدودیت در تعداد ایمیل ارسالی نداشته باشه. خصوصا وقتی که از هاست وردپرس استفاده می‌کنید می‌دونید که هر اطلاع رسانی ممکنه دو بار ارسال بشه که یکی برای مشتری و دیگری برای مدیر سایت هست.

مطلب مرتبط: بهترین هاست وردپرس

  • ادغام با ابزارهای آنلاین: یا اینکه ممکنه بخواین به‌جای اینکه از ایمیل عمومی اوت لوک یا جیمیل استفاده کنید، یک آدرس سازمانی و اختصاصی برای مدیریت ایمیل داشته باشید با این تفاوت که برای ارسال و دریافت ایمیل از همین ابزارها استفاده کنید. یعنی به عبارتی بخواین هاست ایمیل رو به اکانت مایکروسافت، برنامه اوت لاک در ویندوز یا جیمیل متصل کنید.

میتونید ده‌ها دلیل دیگه برای خودتون داشته باشید که از این هاست استفاده کنید. حتی دیده شده که برخی سایت‌ها بخاطر مشخص نشدن ip هاست اصلی‌شون و قایم کردنش پشت DNS های کلودفلر نیاز به استفاده از هاست ایمیل جداگونه دارند. چون نمیشه هاست ایمیل رو پروکسی کرد و بخاطر وجود MX-RECORD میشه ip هاست اصلی رو فهمید.

در حالی که با وجود هاست ایمیل دیگه این امکان وجود نداره و ip که قابل مشاهده باشه همون آی‌پی هاست ایمیل شماست که از اونم نمیشه انتظار سو استفاده امنیتی رو داشت.


بهترین هاست ایمیل ایرانی را از کدام شرکت هاستینگ بخریم؟

حالا که با هاست ایمیل آشنا شدید و دونستید این هاست چیه و چرا باید ازش استفاده کنیم، در ادامه به معرفی ۵ تا از برتین شرکت‌هایی که سرویس ایمیل رو ارائه میدن می‌پردازیم.

پلن‌های هاست ایمیل سون هاست
پلن‌های هاست ایمیل سون هاست

۱. هاست ایمیل نامحدود سون هاست

اولین شرکتی که میتونیم برای بهترین هاست ایمیل معرفی کنیم کسی نیست جز سون هاست که در پلن آخرش امکان ارائه سرویسی با قابلیت ایجاد نامحدود اکانت ایمیل رو بهتون میده. یعنی میتونید با خرید پلن Email-05 این امکان رو داشته باشید که به تعداد خیلی زیاد ایمیل با دامنه اختصاصی ایجاد کنید.

این شرکت محدودیتی برای پهنای باند در نظر نگرفته. پس اگر تو ایمیل‌های ارسالی و دریافتی فایل زیادی رو آپلود و دانلود می‌کنید، لزومی نداره نگران پر شدن حجم پهنای باند باشید. این در حالیه که برخی شرکت‌های دیگه چنین امکانی رو محدود به گاها ۱۰۰ گیگ کردن.

مزیت دیگه سون هاست اینه که میتونید تا ۵۰ گیگ فضا برای میزبانی هاست ایمیل در اختیار داشته باشید. این فضا برای یک کسب و کار متوسط و معمولی کافیه و به خوبی ساپورتش میکنه. اما اگر نگرانی بابت فضا دارید و فایل‌هایی در حجم بالاتر رو با ایمیل رد و بدل می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یک هاست دانلود هم استفاده کنید.

از دست ندهید: کد تخفیف سون هاست

سون هاست این امکان رو داره که بتونید با استفاده از پروتکل‌های IMAP و POP3 کلیه‌ی اکانت‌های ایمیلی که ایجاد کردید رو به جیمیل، اوت لوک مایکروسافت یا هر سرویس دیگه متصل کنید. که در این صورت نیازی هم به استفاده از وبمیل خود سرویس ندارید و قابلیت ارسال و پاسخ به ایمیل‌های ارسالی رو میتونید از طریق نرم‌افزار این سرویس‌ها یا از طریق وب انجام بدین.

علاوه بر همه این‌ها میتونید از قابلیت ایمیل فورواردر هم استفاده کنید. این ویژگی روی همه پلن‌ها ارائه میشه که میتونید کلیه ایمیل‌های ارسالی رو به منظور داشتن یک نسخه کپی و پشتیبان، به اکانت جیمیل، مایکروسافت یا هر اکانت ایمیل رایگانی که در اختیار دارید ارسال کنید. ارسال ایمیل‌ها به صورت فوروارد شده کاملا اتوماتیکه و نیازی نیست دستی این کارو انجام بدین.

سون هاست از ابزارهای امنیتی و ضد اسپم هم برای محافظت از ایمیل‌ها استفاده می‌کنه و کلیه سرویس‌های ایمیل رو با کنترل پنل هاست سی پنل در اختیارتون قرار میده که میتونید از ابزارهای این کنترل پنل مثل ورود دو مرحله‌ای هم برای افزایش امنیت استفاده کنید.

شاید تنها محدودیتی که داشته باشه عدم ارائه سرویس روی هاست ایران باشه که خب مسلما لزومی به استفاده ازش نداریم. اما اگر حس می‌کنید که باید داده‌هایی که از طریق ایمیل رد و بدل می‌کنید، بخاطر وابستگی به سازمان‌ها و ادارات دولتی باید روی سرورهای ایران باشه، میتونید از شرکت‌های دیگه که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

توجه: طبق چیزی که سون هاست در معرفی این سرویس اعلام کرده، اگر قبلا از هاست ایمیل شرکت دیگه استفاده می‌کردید و حالا قصد دارید از سون هاست سرویس دریافت کنید، لزومی نداره نگران داده‌های خودتون باشید. میتونید هاست ایمیل قبلی رو با حفظ کلیه ایمیل‌هایی که داشتید به سرورهای سون هاست روی هاست ایمیل جدید منتقل کنید. تازه اهمیتی هم نداره که هاست قبلی شما دایرکت ادمین یا هر کنترل پنل دیگه بوده باشه. کلیه ایمیل‌های شما بدون کم و کاستی به این سرویس منتقل میشن.

خرید هاست ایمیل سون هاست
پلن‌های هاست ایمیل لیمو هاست
پلن‌های هاست ایمیل لیمو هاست

۲. هاست ایمیل حجیم لیمو هاست

دومین شرکت منتخب که میتونید به عنوان بهترین هاست ایمیل ازش سرویس خریداری کنید کسی نیست جز لیمو هاست. این شرکت پلن‌های خودش رو بر اساس میانگین تعداد ایمیل ماهانه تنظیم کرده که با انتخاب پلن بالاتر میتونید به صورت روزانه تا ۱۰۰۰ ایمیل ارسال کنید.

بسته به پلن انتخابی هم میتونید پلن‌های ۵ تا ۵۰ گیگ رو داشته باشید. در مقایسه با سون هاست این شرکت سرویس‌های ایمیل رو به صورت ماهانه ارائه میده که در یک بررسی برابر بر اساس فضای ارائه شده، تقریبا چیزی حدود ۳۰ درصد هزینه بیشتر رو باید پرداخت کنید.

از دست ندهید: کد تخفیف لیمو هاست

یکی از مزیت‌هایی که هاست ایمیل لیمو هاست داره استفاده از هاردهای SSD روی این سرویس‌ها است که وجود چنین هاردی باعث میشه سرعت بالاتری رو برای آپلود و حتی دانلود فایل‌ها از طریق ایمیل داشته باشید. جدایی از اون برای کار با نرم افزار تحت وب خودش هم انتخاب بهتریه.

تو توضیحات محصول این شرکت جایی اعلام نشده که شما چه کنترل پنلی در اختیار دارید، اما طی گفتگویی که ما با پشتیبانی چت آنلاین داشتیم روی دایرکت ادمین ارائه میشه که شاید کمی برای کاربرانی که دنبال رابط کاربری بهتر باشن و بخوان از نرم‌افزار وبمیل تحت وب استفاده کنن، کمی تو مخ باشه. اما خوشبختانه این امکان رو دارید که از نسخه جدید دایرکت ادمین که رابط کاربری بهتری داره استفاده کنید.

اینکه روی هر سرویس بتونید چند اکانت ایمیل ایجاد کنید هم اعلام نشده اما با پرس و جویی که از پشتیبانی داشتیم اعلام کردند که محدودیتی از این نظر وجود نداره.

اطلاعات عمومی: چه برای زمانی که از هاست ایمیل استفاده کنید و چه از ایمیل هاست سایت خودتون، حتما سعی کنید اکانت رو به ابزارهای آنلاین مثل نرم‌افزار OUTLOOK متصل کنید. با انجام این کار، فایل‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنید از طریق مایکروسافت صورت می‌گیره و فایل‌ها روی دیتاسترهای این شرکت قرار دارن. بنابراین نگرانی برای فضای ایمیل ندارید.

خرید هاست ایمیل لیمو هاست
پلن‌های هاست ایمیل ایران سرور
پلن‌های هاست ایمیل ایران سرور

۳. هاست ایمیل سازمانی ایران سرور

سومین شرکت منتخبی که میتونیم در زمره بهترین هاست ایمیل در بین شرکت‌های ایرانی قرار بدیم، ایران سروره. دلیل اینکه تو عنوان معرفی از سازمان استفاده کردیم، اینه که بیشتر مشتریان این شرکت رو سازمان‌ها تشکیل میدن. پس فکر نکنید که برای استفاده شخصی مناسب نیست.

این شرکت بر خلاف دو شرکت قبلی و حتی شرکت‌های بعدی فضای کمتری برای میزبانی ایمیل در اختیارتون قرار میده که صرفا توی ۳ پلن با فضای ۵، ۱۰ و ۲۰ گیگ ارائه شده. اما اونطور که تو مشخصات محصول معرفی کرده، تعداد ارسال ایمیل روزانه نسبتا بیشتری داره که میتونید تا ۲۰۰۰ ایمیل در روز داشته باشید.

از دست ندهید: کد تخفیف ایران سرور

شاید همین تعداد ارسال روزانه بالاتر هم باعث شده که قیمت بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها داشته باشه. میتونید هاست ایمیل رو به صورت ماهانه خریداری کنید. اما اگر تصمیم دارید که برای مدت بیشتر از یک سال از هاست ایمیل ایران سرور استفاده کنید، حتما سالیانه خرید کنید که ۲ ماه از سرویس رو تخفیف بخوره. البته میتونید از تخفیفاتو کد تخفیف هاست ایمیل ایران سرور دریافت کنید.

ایران سرور پبا اینکه کلی توضیحات برای سایر محصولاتش داره، اما اینجا کم لطفی کرده و مشخصات بیشتری از سرویسش رو ارائه نکرده. با آشنایی جزئی که داریم حدس می‌زنیم که ایران سرور هم هاست ایمیلش رو صرفا روی کنترا پنل دایرکت ادمین ارائه کنه و خبری از هاست سی پنل نباشه.

مسئله بعدی هم اینه که احتمالا صرفا این سرویس رو روی سرورهای خارجی ارائه میده و امکان خرید هایت ایمیل ایران با قابلیت میزبانی در دیتاسنترهای اختصاصی رو ندارید.

اطلاعات ضروری: اگر نیاز به سرویسی دارید که ایمیل‌های ارسالی وردپرس رو از طریق هاست ایمیل ارسال کنید، می‌تونید از شرکت‌هایی که تو این مقاله معرفی کردیم استفاده کنید. تمامی این شرکت‌ها امکان استفاده از هاست ایمیل رو در قالب SMTP در اختیارتون قرار میدن که کافیه از یک افزونه مناسب مثل Easy Wordpress SMTP استفاده کنید. در بین این شرکت‌ها سون هاست محصولی متفاوت تحت عنوان هاست SMTP داره که منابع بسیار بالاتری رو برای همین منظور در اختیارتون قرار میده.

خرید هاست ایمیل ایران سرور
پلن‌های هاست ایمیل گنجه هاست
پلن‌های هاست ایمیل گنجه هاست

۴. هاست ایمیل ایرانی گنجه هاست

اگه تا اینجا اسکرول کردید به این امید که بهترین هاست ایمیل ایرانی رو معرفی کنیم، باید بگم که بله… بالاخره وقتش رسیده. چهارمین شرکت منتخب کسی نیست جز گنجه هاست که این سرویس رو به طور کامل روی سرورهایی با لوکیشن ایران ارائه می‌کنه.

همین مسئله باعث شده تا عمده مشتریانی که به هر دلیلی مثل لزوم استفاده از سرور ایران برای میزبانی ایمیل‌ها توسط ادارات و سازمان‌ها باشن، این شرکت رو برای خرید سرور انتخاب کرده باشن. گنجه هاست هم مثل شرکت‌های دیگه فضایی بین ۵ تا ۵۰ گیگ رو ارائه میده که در صورت اتصال به نرم‌افزار اوت لاک نگرانی برای فضای فایل‌ها ندارید.

از دست ندهید: کد تخفیف گنجه هاست

این شرکت هم در هر پلن هاست ایمیل، امکان ساخت تعداد محدودی اکانت رو در اختیار شما قرار میده که تا ۱۰۰ عدد محدود شده و تا اینجای کار صرفا شرکت‌های لیمو هاست و سون هاست هستن که روی پلن آخر امکان ارائه هاست ایمیلی با قابلیت نامحدود ایمیل رو به شما میده. چنین چیزی برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی با تعداد کارکنان زیاد مسئله مهمیه که اگر بهش توجه نکنید باید هزینه‌های بیشتری رو برای راه‌اندازی این سرویس متحمل بشید که شامل خرید سرور اختصاصی و کانفیگ اون میشه.

از اونجایی که این سرویس روی سرور ایران ارائه میشه، احتمال اینکه به دلیل مسائل تحریم گاهی ایمیل‌ها محدود بشن وجود داره. بنابراین این شرکت امکان استفاده از ip اختصاصی رو هم فراهم کرده که میتونید ازش استفاده کنید.

بکاپ گیری از هاست ایمیل توسط گنجه هاست به صورت روزانه است که برای همین نگرانی بابت از دست دادن ایمیل‌های خود نخواهید داشت.

قیمت هاست ایمیل این شرکت در دو دوره پرداخت شش ماهه و سالانه تنظیم شده که اینجا هم توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید بیش از یک سال از این سرویس استفاده کنید، با خرید سالانه به دو ماه سرویس رایگان دسترسی داشته باشید.

یک توصیه مهم: نه تنها هاست ایمیل، بلکه سعی کنید ایمیل اکانت هاست سایتتون رو هم به اکانت‌های جیمیل یا اوت لوک متصل کنید. با انجام این کار هم میتونید از یک کلاینت در دسترس روی دستگاه‌های مختلف مصل ویندوز، اندروید و ios برای مدیریت ایمیل‌ها استفاده کنید و هم اینکه نسخه پشتیبان و کپی از ایمیل‌هاتون داشته باشید تا اگر روزی مشکلی برای هاست ایمیل پیش اومد و بکاپی هم نداشتید، لااقل بتونید به یک نسخه کپی ازشون دسترسی داشته باشید.

خرید هاست ایمیل گنجه هاست
پلن‌های هاست ایمیل برتینا
پلن‌های هاست ایمیل برتینا

۵. هاست ایمیل اختصاصی نامحدود برتینا

آخرین شرکت منتخب بهترین هاست ایمیل هم کسی نیست جز برتینا که علاوه بر ارائه هاست ایمیل با لوکیشن ایران و خارج، سرویس‌هاش رو تو پلن‌های مختلف و همچنین در سرویس‌های ایران روی دیتاسنتری ارائه می‌کنه که ادعا داره به صورت اختصاصی در اختیار خودش هست.

سرویس‌های این شرکت با فضای ۲۵۰ مگابایت شروع شده و تا حجم ۲۰ گیگ(با قابلیت ارتقا) رو پشتیبانی می‌کنه. اما در پلن نهایی چه برای هاست ایمیل ایران و چه هاست ایمیل خارج، امکان استفاده از حجم نامحدود رو بر اساس مقدار فضایی که دیسک سرور در اختیار قرار میده دارید.

پهنای بند سرویس‌های هاست Email این شرکت روی ۱۰۰۰ گیگ محدود شده. بنابراین اگر تعداد فایل زیادی رد و بدل می‌کنید، حتما دسترسی به اکانت‌های ایمیل رو صرفا از طریق نرم‌افزار outlook در اختیار کارکنانتون قرار بدین که هم فایل‌ها روی دیتاسنترهای مایکروسافت رد و بدل بشه و هم اینکه ترافیک پهنای باند زیادی رو از دست ندید. این موضوع برای شرکت‌هایی با تعداد کارکنان بالا میتونه حیاتی باشه.

از دست ندهید: کد تخفیف برتینا

یکی از مزایایی که هاست ایمیل برتینا در مقایسه با ۴ شرکت قبلی معرفی شده داره، امکان استفاده از چند دامنه روی هاست ایمیل هستش. یعنی شما محدود به یک دامنه برای ساخت ایمیل‌های سازمانی نیستید و بسته به نیازتون میتونید با اضافه کردن دامنه از طریق قابلیت اددان دامنه هاست ایمیل، این امکان رو داشته باشید که از ۴ دامنه مختلف برای آدرس ایمیل استفاده کنید. حتی در پلن آخر محدودیت این دامنه نامحدود در نظر گرفته شده.

با وجود همچین چیزی میتونید نه‌تنها بر اساس نام افراد یا واحدهای سازمان، بلکه بر اساس نام هر کدوم از دامنه دلخواهی برای آدرس‌های ایمیل استفاده کنید. شاید همچین چیزی برای همه کاربردی نباشه و لزومی بهش نداشته باشند. اما میتونید ازش به عنوان راهکاری تقریبا اقتصادی در مقایسه با خرید سرور، برای یک کسب و کار کوچیک که چنین سرویسی ارائه میده استفاده کنید تا در صورت نتیجه دادن به فکر هزینه‌های بیشتر باشید.

مزیت دیگه برتینا امکان ساخت تعداد اکانت ایمیل روی هر سرویسه که تا ۲۵۰ اکانت رو میتونید در پلن‌های موجود ایجاد کنید. اما در پلن آخر که به صورت اختصاصی کانفیگ میشه و قابلیت‌های بیشتری در اختیار قرار میگیره میتونید تعداد اکانت قابل ساخت رو با مذاکره روی تعداد بالاتر داشته باشید که مناسب شرکت‌های بزرگه.

اطلاعات عمومی: برای اینکه ایمیل‌های شما در محیطی ایمن رد و بدل بشن، لازمه که از پروتکل‌های HTTPS برای ارسال داده‌ها پشتیبانی کنه. خوشبختانه همه شرکت‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم همینطور هستند و با خیال راحت میتونید از وبمیل اونها استفاده کنید. اما اگر همچنان بابت این مسئله نگرانی دارید، میتونید با پروتکل‌های IMAP و POP3 که امکان اتصال به جیمیل و outlook رو بهتون میدن، با خیالی آسوده ایمیل ارسال و دریافت کنید.

خرید هاست ایمیل از برتینا

راهنمای خرید هاست ایمیل

حالا که با ۵ تا از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست ایمیل آشنا شدید، در ادامه به بررسی نکاتی که باید برای خرید هاست ایمیل بهشون توجه کنید میپردازیم.

۱. توجه به تعداد اکانت ایمیل قابل ساخت

اگه از هاست ایمیل قرار استفاده شخصی داشته باشید این مسئله زیاد مهم نیست و بسته به تعداد مورد نیازتون می‌تونید از همون پلن‌های اولیه شرکت‌هایی که معرفی کردیم استفاده کنید.

سایت شما هر میزان وسعتی که تو دسته کسب و کارهای خرد قرار داشته باشه، نهایتا داشتن ۳ تا ۵ اکانت هم کار شما رو برای تعیین واحدهای جداگانه برای فروش و بازاریابی، پشتیبانی، واحد فنی و… راه میندازه.

مقاله مرتبط: هاست چیست و چطور هاست بخریم؟

اما اگر یک شرکت و سازمان هستید که تعداد کارکنان زیادی دارید باید این مسئله رو جدی‌تر دنبال کنید. چرا که شما برای هر یک از کارمندانتون نیاز به ساخت یک اکانت دارید که در صورت محدود بودن دست شما برای ساخت اکانت ایمیل بسته است.

۲. توجه به فضای میزبانی هاست

مسئله فضای پشتیبانی شده بیشتر متوجه فایل‌ها میشه. وگرنه رد و بدل کردن ایمیل‌هایی که همگی به صورت متن هستند زیاد فضای هاست ایمیل شما رو اشغال نمیکنه.

اما اگر فایل زیادی در فرمت‌های مختلف pdf، zip و… رد و بدل می‌کنید، حتما سعی کنید با اتصال ایمیل هاست به برنامه outlook این محدودیت رو رفع کنید. چچرا که با انجام این کار، فایل‌ها بر روی دیتاسنترهای مایکروسافت رد و بدل میشن.

۳. توجه به پهنای باند هاست ایمیل

پهنای باند ایمیل هم بیشتر وابسته به دانلود و آپلود فایل‌ها است. در صورتی که اکانت ایمیل رو به مایکروسافت متصل کنید، اینجا هم مشکل پهنای باند براتون حل میشه.

ارسال و دریافت ایمیل که عموما محتوای متنی و صد البته کد گذاری شده در بستر امن HTTPS هستند، مصرف زیادی از پهنای باند هاست شما نداره.

۴. بررسی تعداد ایمیل ارسالی روزانه

ارسال ایمیل به تعداد بالا در هر سرور به منابع زیاد CPU و رم وابسته است. اگر مشخصات سرور پایین باشه مسلما ایمیل‌ها با سرعت کمتری ارسال میشن که شرکت هاستینگ هم برای اینکه خللی در هاست‌ها به وجود نیاد یک محدودیت روزانه براش در نظر میگیره.

البته همونطور که گفتم سرویس هاست ایمیل در قالب SMTP هم ارائه میشه که از بین شرکت‌های معرفی شده فقط سون هاست چنین سرویسی رو ارائه میده. برای حالتی که ایمیل‌ها به صورت خودکار توسط نرم‌افزار و سایت شما ارسال میشن و تعداد ارسال روزانه خیلی زیادی دارید لازمه که از چنین سرویسی استفاده کنید.

معمولا در سرویس‌های هاست ایمیل روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ایمیل ارسالی رو میشه داشت. اما اگر بیشترین از این ارسال و دریافت دارید، باید به فکر خرید پلن‌های بالاتر باشید.

بررسی اسپم ایمیل هاست

۵. ارائه نرم افزارهای ضد اسپم

یکی از مشکلاتی که برای استفاده از وبمیل هاست سایت وجود داره، اسپم شدن ایمیل‌ها بخاطر اشتراکی بودن هاسته. روی یک سرور بسته به منابعی که داره ممکنه هزاران سایت میزبانی شده باشند.

هر کدوم از این سایت‌ها نوع خاصی استفاده از ایمیل رو دارند که قطعا میشه بینشون چندتا سایت رو پیدا کرد که استفاده اسپم واری دارند. برای همین گوگل، بینگ و یاهو احتمال داره ip این سرورها رو در لیست اسپم قرار بدن و ایمیل‌های شما هم بخاطر همین مسئله به پوشه اسپم ارسال بشه.

برای همین شرکت‌های هاستینگ از یک سری نرم افزار استفاده میکنن تا جایی که میشه از این کار جلوگیری کنند. این موضوع به کانفیگ سرور هم وابسته است و اگه به خوبی انجام گرفته باشه میشه انتظار داشت که هیچ ایمیلی اسپم نشه.

۶. ارائه آنتی ویروس و امنیت بالای سرویس

وقتی تعداد ایمیل ارسالی و دریافتی روزانه زیادی دارید، میشه انتظار این رو داشت که از سمت برخی افراد مورد سودجویی قرار بگیرید.

بنابراین لازمه که سرویس ایمیل شما ابزارهای آنتی ویروس رو هم ارائه بدن تا اگر ایمیلی حاوی بدافزار و فایل‌های مخربه، به شما اعلام بشه و از باز کردن چنین ایمیل‌هایی خودداری کنید. درست مثل چیزی که در جیمیل شاهدش هستیم.

اگه خیلی مسائل امنیتی براتون مهمه پیشنهاد می‌کنم حتما با استفاده از پروتکل‌های IMAP و POP3 اکانت ایمیل رو به جیمیل یا اکانت مایکروسافت متصل کنید تا بررسی امنیتی ایمیل‌ها توسط این سرویس‌ها هم انجام بگیره.

مقاله مرتبط: معایب هاست رایگان و 8 دلیل عدم استفاده از آن

۷. پشتیبانی از پروتکل های IMAP و POP3

برای اینکه بتونید بر روی بستر SMTP امکان ارسال و دریافت ایمیل رو از طریق نرم‌افزارهای شخص ثالث داشته باشید، نیازه که این دو پروتکل روی هاست ایمیل پشتیبانی بشه.

ما با مشخص کردن یکی از این دو پروتکل، پورتی که ایمیل‌ها ارسال و دریافت بشن و انتخاب اینکه آیا از رمزنگاری SSL یا TLS هم استفاده بشه، میتونید تو محیط‌های امن و کاملا قابل اطمینان مثل جیمیل، مایکروسافت یا حتی یاهو ایمیل سازمانی خودتون رو مدیریت کنید.

۸. پشتیبانی و بکاپ گیری منظم

در نهایت مسئله آخری که برای انتخاب بهترین هاست ایمیل باید بهش توجه کنید، بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان هست که شرکت‌های معرفی شده همگی به صورت روزانه یا هفتگی این کارو انجام میدن.

اما برای اطمینان خاطر بازم تاکید میکنیم که از گوگل و مایکروسافت برای مدیریت ایمیل‌های شخصی و سازمانی خودتون استفاده کنید تا نسخه‌ای کپی و پشتیبان از تمامی ایمیل‌های خودتون داشته باشید.

چرا که ممکنه بعد از مدتی به هر دلیلی بخواین هاست ایمیل رو کنار بگذارید و از همون وبمیل هاست اصلی سایتتون استفاده کنید یا شایدم بخواین به صورت کلی این ایمیل رو کنار بگذارید. اینجاست که داشتن یک نسخه کپی میتونه در آینده برای شما مفید باشه.

پاسخ به پرسش‌های متداول

استفاده از هاست ایمیل ضروری است؟

اینکه شما سایت داشته باشید، حتما لزومی نداره از هاست ایمیل جداگانه استفاده کنید. همون وبمیلی که در اختیار دارید نیاز شما رو برطرف می‌کنه. اما اگر تعداد ایمیل ارسالی بالاتری دارید و نگران اسپم شدن ایمیل‌هاتون هستید، میتونید از هاست ایمیل استفاده کنید که به مراتب انتخاب خیلی بهتریه.

بهترین سرویس ایمیل هاست چه مشخصاتی دارد؟

امکان ساخت چند اکانت، داشتن ip تمیز برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل‌ها، قابلیت پشتیبانی از IMAP و POP3 برای اتصال به سایر سرویس‌ها از جمله مشخصاتیه که باید در انتخاب و خرید بهترین هاست ایمیل دنبال کنید.

آیا میتوان هاست ایمیل را به جیمیل و اوت لاک متصل کرد؟

بله. کافیه وارد مدیریت اکانت جیمیل یا outlook بشید. میتونید از بخشی که برای اتصال سایر حساب‌ها در اختیار قرار داده شده از طریق دو پروتکل معروف SMTP که شامل IMAP و POP3 از این قابلیت استفاده کنید. ناگفته نمونه که در صورت استفاده از برنامه outlook، نگرانی بابت حجم هم ندارید و میتونید فایل با حجم‌های بالا رو از طریق ایمیل ارسال و دریافت کنید. چون روی هاست ایمیل شما آپلود نمیشن.

برای ساخت ایمیل اختصاصی info داشتن دامنه ضروری است؟

بله. برای اینکه از ایمیل اختصاصی استفاده کنید نیازه که حتما دامانه داشته باشید. برای استفاده از هاست ایمیل هم حتما لازم نیست هاست معمولی یا سایت داشته باشید. میتونید با تنظیم مستقیم DNS های سرور هاست ایمیل روی دامنه هم از این سرویس استفاده کنید.
اما اگر سایت دارید باید این کار رو از طریق تنظیم DNS RECORD از طریق هاست یا شبکه CDN (در صورت استفاده) انجام بدین.

رای دادن به پست

میانگین آرا: / 5. رای داده شده:

از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *